Patah Hati Kerana Cinta..?

Assalamualaikum...
wahh!!! dah lame betul saya x menulis dlm bl0g ni...
hmm....sekarang saya nk cerita tentang "MASALAH BERCINTA"
okey...now...saya nk cerita tentang pelbagai kategori masalah bercinta ni..

KETEGORI PERTAMA-Khusus Untuk Wanita
Lelaki Meninggalkan Kekasih Tanpa Sebab Yang Munasabah...
ade ape ni.??? wah3....ini memang x boleh diterima bagi setiap wanita 
kerana mereka telah dipermainkan oleh lelaki....hm...0key2...k0rang kena fikir k..? 
ape yang menyebabkan si dia meninggalkan k0rang...adakah kerana bosan.? 
atau mungkin kerana dah ade perempuan lain? dah fikir..??
ade jawapan.?? x ade.?? xpe2....jgn risau..saya dah pun ade jawapannye.... lelaki 
begini memang boleh dikateg0rikan sebagai lelaki yg pakai buang...y0u kn0w.?
pakai buang bermakna lelaki yg just nk try2 mne2 pmpuan je...mungkin mereka ingat mereka ni hands0me sgt lah tu....

CARA UNTUK MENGATASI
  • Waktu nak pilih teman lelaki..pastikan k0rang mengenali mereka sedalam-dalamnya...ingat..! jgn tergesa-gesa....
  • Bila dy0rang janji mcm2....jgn cepat percaya..sbb..lelaki mcmni manis dibibir..tpi hati x lah manis pun..hehe..
  • Jgn bagi CHANCE untuk dy0rang pegang tgn,peluk2,cium2 or sebagainya...sbb........cinta sejati bukan datang drpd nafsu....  

KATEGORI KEDUA-Khusus Untuk Lelaki
Perempuan Terlalu QUEEN CONTROL
ISH3....Ini adalah sikap yg paling lelaki x suka....
hm...k0rang sebagai lelaki mesti pantang perempuan mcmni kan.???
knp.?? haa.......yes..rimas kan.??
kita keluar dgn siapa? kita pergi mana? kita makan kat mana?
semua dia nk tahu kan.??x sukanya...!!!! ade tak k0rang terfikir kenapa 
si dia wat cmni.?? fikir sekarang....fikir2....dah fikir.??
 ade jawapan.?? 0key2...saya tahu...mungkin ade antara k0rang yg dah ade jawapannye...
kepada yg xde jawapan tu...saya ade jawapannye...

JAWAPANNYA
  • Si dia terlalu takut kalau k0rang ade pasangan lain..
  • Si dia terlalu sayangkan k0rang..wah3...
  • Si dia x sanggup dipermainkan...
hm.....0key....jadi....untuk menyelesaikan masalah ni....k0rang kene ade sikap t0leransi...
kene berkomunikasi el0k2 dgn si dia k.?? bincang baik2...klau k0rang memang x tahan...
cakap el0k2 dgn si dia...dan putuskan hubungan k0rang secara baik...jgn main putus dgn kasar...
nnti si dia akan sakit hati....ehem...LELAKI.......ingat ye...klau perempuan sakit hati...buruk padahnye....hehehe


Jadi...Untuk Menjadikan Hubungan k0rang sentiasa 0key...
sikap Toleransi yang semestinya penting dlm perhunungan....
jadi....k0rang perlu cari pasangan yg sesuai dan memahami diri k0rang...

sekian...berjumpa lagi.. ^_^

Share:

0 Mendoakan Saya Berjaya