Lori Sampah



Zati nk story sikit lah pasal lori sampah.. Last week, lori sampah dah lame tak ambik sampah kat umah zati. Habis rumah zati kena serangan ULAT SAMPAH!!!

OMG!! Every morning, zati terpaksa cuci lantai depan rumah zati..  Penat derrr.. Ulat sampah yang menyusahkan dan menggelikan zati.. Masa tu, zati memang TENSION gilerr la.. Ini suma pasal LORI SAMPAH yang tak reti-reti nak ambik sampah lah..







Puaslah zati menunggu LORI SAMPAH ni.. bile lah nak datang.. Rumah zati dah terlalu banyak sampah.. sebab dah lama sangat lori sampah tak datang dan mengundang ULAT SAMPAH datang.



Lepas daripada peristiwa yang menggelikan ni.. Zati mendapat satu pengajaran, yang harus ditekankan.. Tak semestinya bekerja sebagai pengangkut sampah ini pekerjaan yang jijik dan kotor.. Asalkan ia satu pekerjaan yang halal.. Kerja sebagai seorang pengangkut sampah ni bukanlah pekerjaan yang mudah.. Tetapi pekerjaan sebegini sangat bernilai dan berharga buat masyarakat sekeliling. Tak kira lah sama ada masyarakat memahaminya atau tidak.


Cubalah kita bayangkan, kalau lori sampah tak datang dan angkut sampah-sampah di taman perumahan, kawasan awam dan sebagainya, agak-agaknya udara sekeliling kita ni segar tak??? Mesti ULAT sampah berkeliaran..

okaylah.. zati nak tido.. tata!

Share:

0 Mendoakan Saya Berjaya